Friday 27 September 2013

Induction weeks at University College of Fashion

I started to go to my university two weeks ago as an induction,so we got a lot of information about our assignments such as Styling,Photography and Fashion History,Journalism as well.
It might make me be busy.But It definitely good experience and give me satisfaction.

ついに、二週間前から大学が始まりました。最初はオリエンテーションや各授業の今学期(12月中旬まで1学期です。)の課題の説明がほとんどで、授業はスタイリング、写真、ファッションの歴史、ジャーナリズムなどなど計10科目。各授業に論文やリサーチ資料などの課題が3〜4つ出ましたので忙しくなる事必須。嬉しい悲鳴。



I think the way teachers or tutors give us for improving our skills is better than the education in  my country.It's going to be great for students.

One day,our course director Vija introduced ex-students that they are going to higher education at CSM or LCF.We had a time to chat about this course with a glass of champagne at canteen.

しかしヨーロッパの教育制度は素晴らしいんじゃないかと改めて感じます。毎授業ごとに最終提出に向けてのプレゼンや提出物が有り、現時点で終着点とそれに対する評価基準が与えられている、なので必然的に各自スケジュールを組み、確実に年末のデッドラインに向けて進む。

より実践的で教授陣も現場のプロか教育のプロ。私は仕事していた頃と変わらない感覚ですが、周りは初めて大学に入る二十歳そこらの子達が大半。そりゃーしっかりした子が育つわーと思いました。笑

写真は、学校とオリエンテーション、そのあとのちょっとしたパーティーの様子。

Also I mentioned before that my campus is older than the others,so quite far from central of London however feel good and definitely relaxed place.I like there for a study.
以前にも書きましたが、私の通うキャンパスは古くて立地も西の西の方、、オシャレで若者が集う東からは遠く離れたこの地はちょっとのんびりしていて、でも勉強するには良さそうな雰囲気。
































最後におまけで、ドローイングの授業初日に描いたクラスメイトの似顔絵。
実物の彼女は、写真よりも瞳が大きくて見た事ない二重でまつげも曲線カーブで
スーパーかわいいのです。いつか彼女をモデルに写真を撮る。と決めました。
そんな子がクラスにもう二人います^^いつか紹介します。
ロンドン出身で名前はフローレンス。気づいた!まりさに似てるの。


No comments:

Post a Comment