Friday 27 September 2013

London Design Festival

Over the 11 years of The London Design Festival 14-22 Sep,a vast diversity of local and international design has been showcased  and celebrated.This year is no exception,with more than 300 events open to all across the capital.
今年で11年目らしいロンドンデザインフェスティバルが、14〜22日9日間に渡りロンドン中で行われていました。300を超えるイベント、トークショー、トレードショーが目白押しで
ガイドブック、とっても分厚かったです。

on 15th at V&A museum to see pieces of artworks in Design Festival.
my favourite installation is this picture below, made by an artist named Omer Arbel from Canada.
15日の日曜日、まずはデザインフェスティバルの会場のひとつビクトリア&アルバート ミュージアムに友人と行ってきました。一番印象的だったインスタレーション。





The grass pendant lamps that are each suspended from the cupola.
高い天井から丸いガラスが、メタルワイヤーで吊られていて、なんというかスケール。






































After seeing around all floors,we needed a rest with a cup of coffee.
全館見たあと、コーヒーを飲みながらデザインやインテリアトーク。

We've done the day to see more designers furniture etc at several interior shops..
そして、周辺のインテリアショップを回りこの日は終了。




















As second event, I went to one of the talk shows on 17th at ANTHROPOLOGIE where is my favourite shop in London ..no all over the world.
次に、火曜日学校の後、セラミックアーティストのトークショーを聞きに、
アンソロポロジーへ。何だか趣味が合いそうな人たちが集まってて、ゆるーい雰囲気に包まれる。やっぱりこのお店、好きだ。



Polly Leonard of Selvedge magazine held an in-store talk with the ceramicist Molly Hatch.
about her childhood,what she is inspired by and her works since she graduated an university.
トークショーの対談相手は、ハンドメイド系雑誌の編集長。幼少の時の話やこの作品のカタチに至るまでの経歴など様々な方向から話を聞く事が出来ました。


Finally on 20th I've been to Design Junction was also one of main events of Design Festival in Holborn.There presented great line-up of international brand,pop-up shops,furniture,watch,bike etc across three floors within the sorting office.
最後にメインのトレードショー!のうちのひとつ、、デザインジャンクションに行ってきました。家具、家具、家具、時計、自転車、文具、名前の通りデザインのジャンクションでした。

















































お腹いっぱいデザインを食べましたが、これでまだ4分の1にも満たない位。
でも一緒に行った友人も面白いくらいせかせかしてないし、じっくりお店の人と会話しながら見るのもいいかなーと感じたデザイン週間でした。しかし、「ユカは全部写真に納めてるね、ははは」と笑われたのでもうちょっと見る事に集中した方がいいかなあと思ったけれど、写真を確認したら通常より全然少ない!笑、完全にロンドンのペースに飲み込まれました。

No comments:

Post a Comment